Meer informatie over Vivre? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag.
ContactVivre Kinderthuiszorg en Villa Vivre willen goede zorg leveren waarbij het kind zich fijn en veilig voelt en waar ouders tevreden over zijn.
Het kan voorkomen dat je niet (helemaal) tevreden bent. Heb je suggesties om de zorgverlening te verbeteren of wil je een klacht indienen? Laat het ons weten, dan kunnen we samen kijken wat we er aan kunnen doen.
Interne klachtenafhandeling
De eerste stap is om je ontevredenheid te bespreken met de betreffende medewerker(s). Kom je er samen niet uit, dan kun je je ontevredenheid telefonisch of in een persoonlijk gesprek uiten aan de kantoormedewerkers van Vivre Kinderthuiszorg of middels het digitale klachtenformulier rechtstreeks naar kantoor versturen. Binnen 1 week wordt de klacht in behandeling genomen en wordt samen gekeken naar een oplossing.
Voel je je door de medewerker(s) van kantoor niet gehoord en vind je het fijn dat de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Vivre ingeschakeld wordt, dan kun je de klacht rechtstreeks versturen naar de klachtenfunctionaris middels het klachtenformulier klachtenfunctionaris.
De onafhankelijke klachtenfunctionaris onderzoekt dan de klacht en komt binnen 4 weken met een oplossing zoals een gesprek of bemiddeling.
De onafhankelijke klachtenfunctionarissen voor Vivre Kinderthuiszorg en Villa Vivre is Julius de Roo.
Externe klachtenafhandeling
Ben je het niet eens met de afhandeling door onze onafhankelijke klachtenfunctionaris, dan kun je de klacht in behandeling laten nemen door De Geschillencommissie Zorg Algemeen, de erkende geschilleninstantie waar Vivre Kinderthuiszorg bij is aangesloten. Klachten kunnen digitaal worden ingediend of per post door het vragenformulier te downloaden en op te sturen naar Geschillencommissie Zorg Algemeen, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Meer informatie over de werkwijze en het klachtenreglement van De Geschillencommissie is te lezen op de website van De Geschillencommissie, https://www.degeschillencommissiezorg.nl.
Sommige kinderen hebben langdurige medische zorg of toezicht nodig. Voor andere kinderen is tijdelijke gespecialiseerde zorg of begeleiding noodzakelijk. Daarnaast kan gespecialiseerde medische opvang buiten huis ook een uitkomst zijn voor gezinnen die met intensieve zorg te maken. Lees hieronder meer over onze zorgvormen.
Onze toegewijde (kinder)verpleegkundigen bieden deskundige en specialistische kinderverpleegkundige zorg. Dit omvat zowel blokzorg (meerdere uren achter elkaar) als kortdurende zorgmomenten.
Een chronische ziekte (zoals diabetes of CF) bij een kind heeft invloed op het hele systeem rondom het kind. Onze medisch pedagogisch begeleiders dragen bij aan het versterken van het zelfmanagement van het gehele gezin. Daarnaast zijn zij van grote waarde waar het gaat om het omgaan met en het voorkomen van angsten en trauma’s.
Villa Vivre is een kleinschalig, tweede thuis waar ouders hun kind met een gerust hart naartoe kunnen brengen om te kunnen werken of bijvoorbeeld nieuwe energie op te doen. De kinderen kunnen overdag komen, in de avond maar ook ’s nachts, dit is structureel mogelijk maar zeker ook incidenteel.