Meer informatie over Vivre? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag.
ContactVivre Kinderthuiszorg en Villa Vivre willen goede zorg leveren waarbij het kind zich fijn en veilig voelt en waar ouders tevreden over zijn.
Het kan voorkomen dat je niet (helemaal) tevreden bent. Heb je suggesties om de zorgverlening te verbeteren of wil je een klacht indienen? Laat het ons weten, dan kunnen we samen kijken wat we er aan kunnen doen.
Interne klachtenafhandeling
De eerste stap is om je ontevredenheid te bespreken met de betreffende medewerker(s). Kom je er samen niet uit, dan kun je je ontevredenheid telefonisch of in een persoonlijk gesprek uiten aan de kantoormedewerkers van Vivre Kinderthuiszorg of middels het digitale klachtenformulier rechtstreeks naar kantoor versturen. Binnen 1 week wordt de klacht in behandeling genomen en wordt samen gekeken naar een oplossing.
Voel je je door de medewerker(s) van kantoor niet gehoord en vind je het fijn dat de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Vivre ingeschakeld wordt, dan kun je de klacht rechtstreeks versturen naar de klachtenfunctionaris middels het klachtenformulier klachtenfunctionaris.
De onafhankelijke klachtenfunctionaris onderzoekt dan de klacht en komt binnen 4 weken met een oplossing zoals een gesprek of bemiddeling.
De onafhankelijke klachtenfunctionarissen voor Vivre Kinderthuiszorg en Villa Vivre is Julius de Roo.
Externe klachtenafhandeling
Ben je het niet eens met de afhandeling door onze onafhankelijke klachtenfunctionaris, dan kun je de klacht in behandeling laten nemen door De Geschillencommissie Zorg Algemeen, de erkende geschilleninstantie waar Vivre Kinderthuiszorg bij is aangesloten. Klachten kunnen digitaal worden ingediend of per post door het vragenformulier te downloaden en op te sturen naar Geschillencommissie Zorg Algemeen, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Meer informatie over de werkwijze en het klachtenreglement van De Geschillencommissie is te lezen op de website van De Geschillencommissie, https://www.degeschillencommissiezorg.nl.
Sommige kinderen hebben langdurig verpleegkundige zorg of toezicht nodig. Voor andere kinderen is tijdelijke gespecialiseerde zorg noodzakelijk. Daarnaast kan gespecialiseerde verpleegkundige opvang buiten huis voor gezinnen die met intensieve zorg te maken hebben een uitkomst zijn.
Ons reguliere zorgteam neemt op afgesproken uren de volledige zorg over in de thuissituatie of op locatie. Dit kan bestaan uit verpleegkundig toezicht, verpleegkundig handelen, mogelijk aangevuld met verzorging en begeleiding. De (kinder)verpleegkundigen hebben de kennis en expertise om bij uiteenlopende zorgvragen van dienst te zijn.
Ons specialistisch verpleegkundig team (SVT) kan de meeste zorg die in het ziekenhuis plaatsvindt in de thuissituatie uitvoeren. Het gaat dan meestal om kortere zorgmomenten met gespecialiseerde verpleegkundige handelingen. Deze bijzondere vorm van verpleging wordt uitgevoerd door gespecialiseerde (kinder)verpleegkundigen.
Villa Vivre is een kleinschalig, tweede thuis waar ouders hun kind met een gerust hart naartoe kunnen brengen om te kunnen werken of bijvoorbeeld nieuwe energie op te doen. De kinderen kunnen overdag komen, in de avond maar ook ’s nachts, dit is structureel mogelijk maar zeker ook incidenteel.